Mitä on digituki?
Digituki tarkoittaa opastamista laitteiden, sähköisten palveluiden tai sovellusten käytössä. Digituki auttaa sinua esimerkiksi käyttämään älylaitteita ja asioimaan internetissä itsenäisesti ja turvallisesti. Voit saada digitukea kasvokkain, etänä esimerkiksi puhelimessa, tai erilaisilla kursseilla tai koulutuksissa. Digituki on saatavilla ilmaiseksi tai maksua vastaan toimijasta riippuen.
Mistä saan digitukea?
Hankasalmen kirjasto
Hankasalmen kirjasto tarjoaa opastusta kirjaston e-palveluiden käytössä sekä muiden sähköisten laitteiden ja palveluiden peruskäytössä. Digitukea saa paikan päällä ilman ajanvarausta. Kirjastossa on käytettävissä oleva tietokone, jos omaa laitetta ei ole. Opastus on maksutonta.
Lisätietoja saat kirjaston nettisivulta.
Hankasalmen Osuuspankki
Hankasallmen Osuuspankki tarjoaa asiakkailleen opastusta omien nettipankkipalveluidensa käytössä.
Digitukea saa paikan päällä aukioloaikojen mukaan. Opastus tapahtuu asiakkaan omilla laitteilla. Opastus on asiakkaille maksutonta.
Lisätietoja saat pankista.
Hankasalmen POP-Pankki
Hankasalmen POP-Pankki tarjoaa asiakkailleen opastusta omien nettipankkipalveluidensa käytössä.
Digitukea saa paikan päällä aukioloaikojen mukaan. Opastus tapahtuu asiakkaan omilla laitteilla. Opastus on asiakkaille maksutonta.
Lisätietoja saat pankista.
Hankasalmen kansalaisopisto
Hankasalmen kansalaisopisto järjestää erilaisia tietotekniikkakursseja, sekä tietotekniikan käytössä ohjaavaa yksilöopetusta. Kursseille osallistuminen on maksullista.
Lisätietoja saat kansalaisopiston nettisivuilta.
Ikääntyvien yliopisto, Geronet-tuutorit
Puhelimitse Varaa ensin opastusaika toimistolta p. 044 760 3728. Numeroon soittaminen maksaa kotimaan puhelun verran.
Sähköpostitse Ota yhteyttä geronetpaivystys@gmail.com
Hinta Maksuton
Lisätiedot: Jyväskylän kesäylipiston nettisivut
Kansalaisneuvonta
Jos et tiedä, mihin julkiseen palveluun asiasi liittyy tai et osaa käyttää palvelua, saat apua myös Kansalaisneuvonnasta. Kansalaisneuvonta palvelee kaikkia Suomen asukkaita ja ohjaa oikeaan julkiseen palveluun ja neuvoo niiden käytössä maksutta.
Soita numeroon: 0295 000 (ma-pe 8-21, la 9-15)
Lähetä sähköpostia osoitteeseen: palveluneuvoja(at)kansalaisneuvonta.fi
Chattaile tai lähetä lomake netissä osoitteessa: www.kansalaisneuvonta.fi